Εκτός της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης οι αναπλάσεις Πανεπιστημίου και Φαλήρου

contentimageΕκτός της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης μένουν τα έργα ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου και του Φαληρικού Μετώπου καθώς δεν περιλαμβάνονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών, Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε έγγραφο του υπουργείου Υποδομών που διαβιβάστηκε στη Βουλή και δημοσιεύουν «Τα Νέα», στο νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα «δεν περιλαμβάνονται τα έργα ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου και του Φαληρικού Όρμου, έπειτα από σχετική διαβούλευση των ελληνικών Αρχών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατά την οποία η τελευταία διατύπωσε σχετικές επιφυλάξεις για τα παραπάνω έργα».

Σύμφωνα με το υπουργείο, έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στην «έγκαιρη υποβολή του ανωτέρω Επιχειρησιακού Προγράμματος, συνολικής δημόσιας δαπάνης ύψους περίπου 5,2 δισ. ευρώ, στο οποίο εμπεριέχονται πολύ σημαντικά έργα για την απασχόληση και την ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα» και αυτό «προτάχθηκε από τις ελληνικές Αρχές, προκειμένου να επιτευχθεί η έγκρισή του εντός του τρέχοντος έτους και εντός του ισχύοντος δημοσιονομικού πολυετούς πλαισίου».

Το νέο ενοποιημένο πρόγραμμα για τις Υποδομές και το Περιβάλλον του ΣΕΣ, συνολικού προυπολογισμού 5,2 δισ ειναι κατά πολύ μικρότερο από το ΕΣΠΑ 2007-2013 που διέθετε συνολικά 14 δισ. ευρώ για έργα στο χώρο των Υποδομών και του Περιβάλλοντος, με την κοινοτική συμμετοχή να φθάνει τα 4,3 δισ. ευρώ και τους εθνικούς πόρους τα 850 εκατ. ευρώ,
ΕΡΓΑ που εγκρίθηκαν
Τα έργα που ενέκρινε η Κομισιόν είναι:
Υδρευση Κέρκυρας.
Αναβάθμιση ΠΑΘΕ/Π: τμήμα ΣΚΑ – Οινόη (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ).

Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς.

Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Νέας Μάκρης και Μαραθώνα.
Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Ραφήνας και Αρτέμιδας.
Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής από κόμβο Κορωπίου ως Λαύριο και σύνδεση με λιμένα Λαυρίου,

Ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό Χαϊδάρι – Πειραιάς και συρμοί του μετρό Αθήνας.

Επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης ως Καλαμαριά – Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών.

Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε υποδομή-επιδομή.

Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου «Καλό Νερό – Τσακώνα».

Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα -Πύργος».

Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση).

Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Πάτρα.

Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας. l Κατασκευή του τμήματος «Λαμία – Ξυνιάδα» του αυτοκινητοδρόμου «Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65).

Μετρό Αθήνας Γραμμή 4 – Τμήμα «Αλσος Βεΐκου – Γουδή»

Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή – Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών.

Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Ανω Λιοσίων.

Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Φυλής.

Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Αξονα Βορρά – Νότου.

Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ.

Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων Νοτιοανατολικού Τομέα Θεσσαλονίκης. l Φράγμα Χαβρία.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του προγράμματος θα δημιουργηθούν πάνω από 32.000 θέσεις εργασίας στον τομέα των μεταφορών και περίπου 50.000 στον τομέα του περιβάλλοντος.

Πηγή: www.ered.gr

Leave A Comment